کمیته ارزیابی علمی کارکنان

در راستای ایجاد ارتباط بین نظام آموزش و سایر نظام های مدیریت منابع انسانی از جمله نظام انتصاب، ارتقاء و ارزشیابی، کمیته ای تحت عنوان کمیته ارزیابی علمی کارکنان با هدف تعیین مراتب علمی کارکنان برای تصدی مشاغل حساس و مهم مدیریتی سازمان، با تصویب شورای برنامه ریزی و ریاست وقت سازمان در سال ۱۳۷۸ شروع به فعالیت نمود که تاکنون نیز بر مبنای قانونی ضوابط انتخاب، انتصاب و تغییر مدیران دستگاههای اجرایی مصوبه سالهای ۱۳۸۲ و۱۳۹۰ هیأت وزیران دولت، با بهره گیری از اعضاء هیئت علمی و برخی مدیران ارشد سازمان، به فعالیت خود ادامه داده است. بر اساس این طرح واگذاری پستهای مدیریتی و سرپرستی به کارکنان واجد شرایط منوط به ارزیابی علمی و کسب حد نصاب امتیازات لازم می باشد.
ضمن اینکه بر اساس تصویب نامه شورای عالی اداری ریاست جمهوری مورخ ۵/۹/۱۳۹۳ (شماره ۱۱۸۵۱/۹۳/۲۰۶) کلیه دستگاه ها موظفند در راستای اجرای بند ۴ سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر “دانش گرایی و شایسته سالاری مبتنی بر اخلاق اسلامی در نصب و ارتقاء مدیران” برای اجرای “برنامه آموزش و تربیت مدیران آینده دستگاه های اجرایی” اقدام نمایند. دستگاه های اجرایی موظفند از ابتدای سال ۱۳۹۵ در انتخاب، انتصاب و ارتقاء مدیران از افرادی استفاده نمایند که دارای گواهینامه شایستگی عمومی احراز سمت های مدیریتی باشند.

Print Friendly

نوشتن دیدگاه

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد.لطفا فیلد های که دارای ستاره هستند را پر کنید *

*


*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>